Go with the flow! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Eefke Stevens - WaarBenJij.nu Go with the flow! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Eefke Stevens - WaarBenJij.nu

Go with the flow!

Blijf op de hoogte en volg Eefke

22 September 2014 | Zuid-Afrika, Genadendal

Lieve familie, vrienden en volgers,

Hier is alles baie lekker! Hier een korte update sinds mijn laatste reisverslag. Vorig weekend zijn we naar Kaapstad gegaan. Het was een erg vol, maar leuk weekend! We zijn met de groep studenten uit Genadendal rond 12 uur weggereden, om vervolgens twee uur later in Kaapstad aan te komen. Ons hostel was aan Long Street, dé uitgaansstraat van Kaapstad, dus niet verkeerd en alles op loopafstand. Vrijdag hebben we door de stad gewandeld en de markt bezocht. Toen was het toevallig Happy Hour bij de cocktailbar, dus daar maar even een kijkje genomen. 'S avonds was het dan tijd voor onze eerste echte stapavond! We hebben een superleuke avond gehad!
Zaterdags heb ik samen met de Maudjes de Hop-On Hop-Off tour gedaan. Ja even lekker de tourist uithangen. Het was een erg mooie route met veel achtergrond informatie. Die avond gingen we uit eten bij Mama Africa. Een restaurant met typische Zuid Afrikaanse gerechten en een Afrikaanse live band! Superleuk en eindelijk de echte Boboti gegeten!
We hebben het weekend goed afgesloten in de duinen van Kaapstad. We zijn gaan Sandboarden, oftewel snowboarden op het zand. En ik moet zeggen voor iemand die geen snowboard ervaring heeft, vind ik dat ik het goed gedaan heb! Op het einde kon ik in (bijna) 1 keer van de duinen af!

De vorige week is voorbij gevlogen. We zijn begonnen op de school. Vooral veel observeren en gesprekjes gevoerd met de leraren.
Woensdag hebben we met de hele groep bij Paula, Yvette, Tessy en Eefje gegeten. Samen met de Afrikaanse studenten waar we samen mee werken in de projecten. Dit diner werd een soort van houseparty, met dansen en wijn/bier! Kortom, het was een superleuke avond.

Afgelopen vrijdag zijn we naar Grabouw geweest. Samen met de andere studenten zijn we naar een soort benefit-avond geweest en daar gedanst (ja Pim, ook op Loslappie!) , gezongen en gelachen.
Zaterdags zijn we richting Hout Bay vertrokken. Dat ligt dicht bij Kaapstad en het is een klein vissersdorpje. Dus wederom mooie foto's gemaakt en kunnen genieten van het uitzicht.
Na het avond eten was de benzine van een van de auto's gejat! Dus teruggereden naar de parkeerplaats waar ze stonden en wachten op de car rental. Dus huppakee, cafe in en wachten. Maar zoals alles hier, wordt één uur al gauw anderhalf uur. Gelukkig hadden we het gezellig en waren ze binnen 5 minuten klaar en bleek dat ze alleen geprobeerd hadden om het te stelen, maar dat het niet gelukt was.
Dus snel terug naar ons hostel en snel het bedje in, want de wekker ging zondag al weer vroeg. We gingen de Tafelberg beklimmen.
Na twee keer fout te zijn gelopen konden we dan eindelijk aan onze klim beginnen. Het was best een pittige klim, veel trappen op en op het einde nog een heel steil weg op. Maar eenmaal bovenop was het uitzicht echt prachtig!

Vandaag is het gewone leven weer begonnen. Op naar stage en weer veranderingen. Ik ga samen werken met de Afrikaanse studenten met groepsmaatschappelijk werk. Helemaal prima en go with the flow!

Liefs,
Eefke


  • 22 September 2014 - 19:37

    Elcke:

    Het is weer een super leuk reisverslag!
    Leuk om alles zo te lezen eef!
    Ik ben heel benieuwd naar de foto's.
    Kijk nu alweer uit naar je nieuwe reisverslag!

    Succes deze week!
    Xxx liefs!

  • 22 September 2014 - 21:05

    Tinie:

    Klinkt allemaal goed. Lieve groetjes van Ronnie en Tinie

  • 23 September 2014 - 10:29

    Kimley:

    Klinkt superleuk allemaal! Ben wel een beetje jaloers hoor, haha! Succes deze week!

  • 23 September 2014 - 11:54

    Ingrid:

    Hoi Eefke.
    Wat leuk om bericht van je te krijgen.
    Je benut je vrije tijd goed moet ik zeggen. Ik word al moe van het lezen van al je uitjes.
    Blij ook te lezen dat daar ook Happy Hour bestaat! Het is wel een goed land voor een feestbeest als jij of niet? Je vriendinnen zullen nog jaloers op je worden. Kimley is het al. Nu de rest nog.
    De foto s zijn prachtig. Mooi om je te zien stralen bovenop de Tafelberg. Als je daarop geklommen bent kun je volgens mij ook alleen maar stralen, wat een klim.
    Ik ben trots op je hoor.
    Ik kan dan nu ook alleen maar zeggen geniet meisje, dan geniet ik mee van jou avontuur daar!
    Tot schrijfs en succes met stage.
    Liefs mam

  • 24 September 2014 - 20:22

    Marian :

    Hallo Eefke,

    Leuk te lezen dat je (behalve je stage/werk), nu al zoveel gezien en gedaan hebt en de mooie foto`s erbij maakt het helemaal af.
    Geniet van alles en ook je stage/werk niet te vergeten.
    Groetjes Marian

  • 25 September 2014 - 14:20

    Opa:

    Hallo Lieve Eefke , Nou zal ik jou eerst maar eens schrijven. Ik heb een paar dagen gewacht omdat ik problemen met mijn rechterarm heb. Oorzaak is mogelijk dat ik te veel met de computer bezig ben geweest.Nu gebruik ik de I-pad en hoop dat het lukt om jou te bereiken.Met mij gaat het zeer goed en de spoelingen zijn voor mij geen probleem.Verder heb ik gisteren uitslag gehad van het suikergehalte in het bloed et cetra en alles is perfect. Genoeg over mij zelf, maar jij vroeg er naar , vandaar. Jou reisverslag gelezen en er van genoten. Ik heb trouwens meer het idee dat je op vakantie bent dan voor een onderzoek.Maar dat mag de pret niet drukken. De foto's zijn ook leuk en ik ga probeer er wat mee te doen, dus laat maar komen.Verder wens ik jou en de beide Bautjes een geweldige mooie tijd , goede studie en natuurlijk heel veel plezier en tot een volgende keer.Met de groeten van opa uit het mooie GAANDEREN doeiiiiiiii,

  • 01 Oktober 2014 - 10:52

    Sophie:

    Wat een leuk verslag Eefke! En goed te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt !:) Heb vanmorgen gezien dat het goed weer bij jou is en dat jij van heerlijke zomerse temperaturen kunt genieten!
    Alleen dat toevallig wat het happy hour bij de cocktailbar stukje, ik kan me bij jou niet zo goed voorstellen dat dat toevallig was! Succes met het studentenleven!
    Groetjes, Sophie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eefke

Ik ben Eefke, ben 21 jaar jong en woon in Gaanderen. Ik studeer Maatschappelijk Werk en Dienstverlening aan de HAN in Nijmegen. Voor mijn studie ga ik 4 maanden stage lopen in Zuid-Afrika! Door middel van deze blog probeer ik jullie een beeld te geven van mijn tijd in Zuid-Afrika.

Actief sinds 08 Juli 2014
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 5855

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 01 Januari 2015

Zuid-Afrika

Landen bezocht: